piątek, 24 lipca 2015

Zmiany w opodatkowniu dywidend.

Pewnie juz wszyscy slyszeli o nowych propozycjach budzetowych na przyszly rok podatkowy. Nowy budzet nie jest przyjazny dla kontraktorow, ze wzgledu na zmiane opodatkowania dywidend.

Do tej pory dydwidendy mialy wliczony 10% credit, a powyzej 40% progu placilo sie podatek 32.5%. Po zmianach, pierwsze £5000 dywidend ponad kwote wolna od podatku bedzie mialo podatek 0%, potem 7.5%, a po przekroczeniu progu 40% podatku - 32.5%.

Na wypadek, gdyby moje wyjasnienie bylo zbyt zawile, odsylam do tabelki na stronie IT Contracting: http://www.itcontracting.com/new-dividend-tax-april-2016/

Jesli porownany te sama kwote pensji + dywidend, lapiaca sie ponizej 40% w tym i przyszlym roku podatkowym, wyjdzie ze za rok musimy zaplacic od £1700 wiecej podatku.

Musze przemyslec sprawe czy i ile dywidend wiecej wyplacic sobie/nam w tym roku, zeby uniknac wyzszego podatku w przyszlym.

2 komentarze:

  1. Bardzo podoba mi sie ten blog . Mam takie pytanko z innej beczki ,czy Ty jako Senior ogarniasz bazy danych SQL czy tylko pilnujesz infrastruktury zeby dzialala ? Pytam poniewaz otrzymalem ostatnio prace na stanowisku Junior network engineera i chca mnie wyslac na kurs SQL ,na ktory nie mam czasu i checi isc (probojue szkolic sie w sieciach i nie chce zasmieac glowy innymi technologiami na razie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja stycznosc z bazami jest minimalna. Nie instalowalam nawet MSSQL od dawna. To rzadkosc, zeby sieciowiec zajmowal sie bazami.

      Usuń