czwartek, 28 maja 2015

Kontrakty zwiazane z Citrixem i pochodnym technologiami.

Pytanie z komentarzy z zeszlego tygodnia:

"Moglabys w wolnej chwili napisac, jak wygladaja kontrakty Twojego meza w obszarze Citrix?
Chodzi mi o technologie okolo-Citrixowe uzywane w UK, jakie zakresy prac - support L1-3, architektura, projekty, migracje itp itd."

Odpowiedz napisana przez meza:

Wiekszosc film uzywa najnowszych wersji XenDesktop (7.5 oraz 7.6), duzo jest projektow migracji ze starszych wersji, i jest dosc sporo kontraktow na to. O dziwo sporo duzych uczelni w Londynie uzywa najnowszych wersji Citrixa (25tys + uzytkownikow). Ciagle potrzeba specjalistow nie tylko od samego XenDesktop, ale duzo jest ogloszen, aby obowiazkowo znac NetScaler, StoreFront oraz wdrazac mobile devices support in Citrix.

Dobry wdrozeniowiec, architekt zarabia £400+ dziennie, ale pracuje czesto od 8:00 rano do 18:00-19:00. Wbrew pozorom przy wdrozeniach zdarza sie to czesto. "Najgorsze" stale prace sa dla firm konsultingowych (nie polecane!), gdy nagle sie okazuje ze obiecali cos klientowi na juz i trzeba siedziec do pozna w nocy aby konczyc High Level Design albo cos podobnego.  Plus czesto dochodzi czas dojazdu samochodem do klienta itd - wiec trzeba to brac pod uwage.

Znany mi architekt pracuje od 8:00 rano do 18:30 - przy takim wdrozeniu dla firmy ktora ma okolo 8-10tys pracownikow w roznych czesciach kraju.

Prace na stale, w przypadku dobrych administratorow sa platne okolo £50-55K w zaleznosci od sektora (w public sector troche mniej bo okolo £42-48K, z tym ze £48K to praktycznie maksimum, czesto jest o wiele mniej). Ogolnie migracji jest duzo, architekt nie ma problemow z zatrudnieniem zakladajac ze ma juz duze doswiadczenie we wdrozeniach 10tys+ uzytkownikow, oraz jest mistrzem w pisaniu HLD (High Level Design) oraz standardowej dokumentacji.

10 komentarzy:

  1. A jak to wygląda w przypadku Horizon View? Wiem, że XenDesktop to raczej standard, ale dużo jest klientów, którzy używają tego produktu albo zastanawiają się nad tym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spotkalam zadnego, ale widzialam w ogloszeniu. Horizon jako slowo kluczowe przy szukaniu pracy nie znajduje zbyt wielu ofert.

      Usuń
    2. Wczoraj bylo ogloszenie z Horizon, wiec jakies zdarzaja sie:

      "My client, an IT services provider, are looking for a VMware Consultant with Mirage and Horizon experience.

      The suitable candidate will have the following skills:

      VMware Mirage
      VMware Horizon
      VMware VCP 4/5/5.5
      VMWare VCP-DT (Desktop Virtualisation track)
      VMware View
      VMware ThinApp

      If you are interested in this role, please apply with an up-o-date CV"

      Nie bylo stawki podanej.

      Usuń
  2. A co np. z AutoDeploy (tak wiem, ze to nie na temat). Czesto spotykasz sie za granica z tym rozwiazaniem wdrozonym? W Polsce to raczej nie ta skala, ale podobno za granica nawet ktos tego uzywa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mielismy to wdrozyc w firmie, z ktorej wlasnie odchodze. Byla o tym mowa 2 lata temu. W firmie gdzie bylam poprzednio mieli to wdrozyc w zwiazku z duza iloscia nowych hostow. Z tego co wiem, wdrozyli.

      Z innych produktow wdrozonych w obecnej firmie: vCOPS/VRealize, Orchestrator, SRM, NSX.

      Usuń
  3. To tak przy okazji, czy mógłbym prosić kilka zdań komentarza odnośnie rynku dla Oracle DBA, ewentualnie MS SQL DBA ? Nie, że nie pracujesz w tej technologi, ale pewnie jakieś zdanie masz. Z góry dziękuje ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyne co moge powiedziec o obu specjalizacjach: mamy w naszym duzym teamie paru gosci od MS SQL i paru od Oracle. Dodam, ze moj team ma 50 osob z roznych specjalizacji, bo to project team. Ile im placa, to nie wiem, ale pojderzewam, ze do £400 per day.

      Natomiast moj znajomy z Polski, ktory jest adminem unixa i bazodanowcem Oracle, pracowal zwykle za £420-450 per day i znajdowal kontrakty z PL. On robil tak, ze pracowal w UK na kontraktach i latal do domu na weekendy. Potem mial przerwe i wracal np po pol roku. Znajdowal nowy kontrakt lub wracal tam gdzie juz pracowal. Od paru lat jest w Polsce i tam pracuje.

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedz ;) Jak patrzę na ogłoszenia to właśnie jest to najczęściej w przedziale £400-450, jeśli chodzi o Londyn (mimo, że "nie ma takiego miasta Londyn, jest Lądek, Lądek Zdrój";)) . Ofert też chyba nie tak mało, więc jestem dobrej myśli. Pozdrawiam i czekam na kolejne posty na blogu!

      Usuń
  4. Richmond, pomagasz czasami w znalezieniu kontraktu dla kogoś kto zajmuje się podobnymi technologiami jak Ty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moge przekazac info o wakacie albo przeslac CV dalej, niewiele wiecej.

      Usuń