wtorek, 20 stycznia 2015

Praca w Szwajcarii warta ponownego rozwazenia.

Przypuszczam, ze wiekszosc czytelnikow bloga slyszala co stalo sie ostatnio ze szwajcarska waluta i o tym jak wzrosla jej wartosc. Kilkanascie procent wzrostu w stosunku do funta sprawilo, ze praca w Szwajcarii jest warta przemyslenia. To jak podniesienie stawek o kilkanascie procent. "Kontrakt w Zurychu".

Musze zastanowic sie jeszcze nad tym, ale byc moze skontaktuje sie ponownie ze szwajcarska agencja i przesle im nowa wersje CV. Moze beda mieli jakies ciekawe oferty z dzialki VMware.

Obecny kontrakt konczy sie 17 kwietnia, chociaz dostalam juz przedluzenie do pazdziernika 2015. Jednak po otrzymaniu przedluzenia na papierze, powiedzialam agencji, ze nie akceptuje go do kwietnia. Spodziewalam sie nowego kontraktu od kwietnia do pazdziernika, a nie tego samego z poczatkiem w grudniu 2014 i koncem w pazdzierniku 2015. To odbiera mi mozliwosc rezygnacji w dniu konca istniejacego kontraktu i latwego odejscia bez dawania wypowiedzenia.

Od czasu jak nowa agencja przejela wszystkich kontraktorow, tocze z nia spor o dlugosc wypowiedzenia. Zgodnie z umowa, nasze kontrakty mialy byc na takich samych warunkach jak poprzednio. Jednak ja mialam krotsze wypowiedzene niz wiekszosc i od pazdziernika probuje wymusic akceptacje tego. Mamy styczen i sprawa jest w toku.

Dodam, ze przedluzenie kontraktu dostalam 2 dni po tym jak moj manager dowiedzial sie, ze wykazalam zainterestowanie innymi stanowiskami w firmie. Niestety ze zmiany stanowiska prawdopodobnie nic nie wyjdzie. Znalazl sie inny kandydat do zespolu architektow i nie mam z nim praktycznie zadnych szans. Jest on bardzo dobry technicznie i ma wieksze doswiadczenie niz ja. Wielokrotnie podziwialam go za posiadana wiedze i doradzanie innym.

Jest jeszcze stanowisko w innym zespole, ale tam szukaja kogos na stale, a kontraktor bylby potrzebny tylko tymczasowo. Na stale nie przejde, bo za malo placa. Do architektow moglabym przejsc na stale, bo placa duzo wiecej. Oczywiscie potraktowalabym to jako tymczasowe rozwiazanie do czasu zdobycia doswiadczenia i wpisu w CV, a potem moglabym wrocic na kontrakty.

Zaczelam czytac i ogladac materialy do TOGAF, jako ze bylo to jedno z wymagan do zespolu architektow. Planowalam zdac egzamin przed przejsciem do tego zespolu. Skoro juz ruszylam temat, to moge go kontynuowac. Jak certyfikat bedzie potrzebny, to "wyjme go z szuflady" i dopisze do CV.

Przed  TOGAF rozwazalam nabycie certyfikatow z EMC, zaczelam nawet ogladac materialy szkoleniowe. VCAP rowniez wisi sobie w tle i powraca od czasu do czasu na tapete. Nie jestem przekonana czy przyniesie on korzysci finansowe, a w tym przypadku trzeba poswiecic co najmniej ze 3 miesiace na intensywna nauke.

16 komentarzy:

  1. Jak zwykle super wpis. Pytanie czy do pracy w Szwajcarii czy w Niemczech w branży IT, wystarczy znajomość tylko języka angielskiego ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Angielski wystarczy, zalezy od firmy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Drugi raz czytam o przejściu na stałe - choć tymczasowo... Widzę że coś się łamiesz ale z drugiej strony ciekawi mnie dlaczego, czy myślisz że rynek kontraktów trochę się popsuł ostatnio? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. przy obecnym kursie franka to ciekawy pomysł, pytanie tylko jak długo się ten kurs utrzyma ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny blog, czytam od dawna. Mam pytanie niezwiązane z aktualnym postem, ale może mogłabyś mi pomóc? Jestem programistą, zacząłem się już rozglądać za pracą w UK, odzew jest dość spory, więc myślę, że niedługo coś z tego wyniknie, natomiast mam pytanie dotyczące spółki Ltd: chcę założyć spółkę Ltd. (w tej chwili w Polsce prowadzę firmę, ale chcę się przenieść do UK na stałe), mam też paru klientów z Anglii, czy warto jest zostać od razu vatowcem? W Polsce bez faktury ciężko, a jak to wygląda w Anglii? Z góry dziekuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. a jak wyglada przejscie z etatu na kontrakt gdy ma sie dluzszy okres wypowiedzenia?
    Czy firmy sa w stanie czekac na kontraktora dajmy na to 2 miesiace?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im dluzszy okres wypowiedzenia tym trudniej znalezc kontrakt. Jako permanent mialem 12 tygodni wypowiedzenia i dosc dlugo szukalem kontraktu, wiekszosc agentow nie chciala mnie wyslac na interview. Jezeli juz jakis mnie wyslal to firma mowila ze nie moze czekac tak dlugo i praktycznie mnie to dyskwalifikowalo. W koncu udalo mi sie znalezc firme ktora zdecydowala sie poczekac na mnie 10 tygodni (udalo mi sie skrocic wypowiedzenie do 10 tygodni). Co prawda znam jeszcze dwa inne przypadki ze ludzie znalezli kontrakt z 3 miesiacami wypowiedzenia jednakze jest to bardzo trudne. Zalezy tez co robisz - im bardziej niszowa branza tym bardziej beda sklonni poczekac na Ciebie dluzej.

      Usuń
    2. Okres wypowiedzenia zależy też od przepracowanych lat, ja mam obecnie 15tyg, a kolega z firmy ok 6..ale miesięcy - także zostanie w tej firmie defecto do końca życia :) Gra ostro w euromillions jako jedyna metoda na godna starość i rzucenie pracy po ponad 20 latach.. Szarość życia w UK.

      Usuń
  7. na egzaminie do VCAP-DCA nie tylko trzeba mieć wiedzę jak zrobić zadanie ale zrobić to w szybkim tempie. 26 zadań w 230 minut to niezle tempo, normalnie w pracy takie tempo powoduje masę błędów, i o to chyba chodzi w tym egzaminie. Wydaje mi się, że pytania mają różną wagę. Proste zadania mniej, rozwiązanie problemu oczywiście więcej. Do przygotowania potrzebny jest własny lab, lub gdzieś w chmurze. Zatem powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to mówią wszędzie dobrze gdzie nas nie ma... w dzisiejszych czasach rynek pracy u nas nie gwarantuje niczego, wręcz przeciwnie przyprawia o zawrót głowy. Choć wyjazd jest kuszący trzeba się odpowiednio do tego przygotować: przetłumaczyć odpowiednie dokumenty itp. Swoją drogą jakie dokumenty są wymagane aby podjąć legalną prace w Szwajcarii

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć Richmond. Widziałaś ten wykres? Moim zdaniem jest ciekawy.

    http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_ER8kDwymMAe4KcTx8yxP75YbidKUHPjB,w400.jpg

    OdpowiedzUsuń
  10. Richmond, czy będą jeszcze jakieś nowe wpisy? Blog coś ostatnio świeci pustkami :/

    Korzystając z okazji mam pytanie, chciałbym zacząć pracować na kontrakcie w UK i zastanawiałem się na Ltd. a Umbrella, z racji tego, że chciałbym na początku ograniczyć formalności jaką Umbrellę byś poleciła na początek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stagnacja w pracy, a teraz jestem na wakacjach.

      Nie korzystałam nigdy z umbrella, wiec trudno mi którąś polecać.

      Pozdrawiam z bardzo daleka.

      Usuń
    2. To chociaż jakieś ciekawe zdjęcia przywieź z wakacji :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  11. krzysztofbr malpa wp pl30 kwietnia 2015 20:19:00 GMT+1

    zobacz o upgrade do vcp 6.0
    wyglada na to, ze trzeba zdac dwa egzaminy
    http://www.vladan.fr/vcp-6-exam-available-whats-your-options/

    OdpowiedzUsuń