środa, 12 marca 2014

Podsumowanie trzeciego i czwartego roku firmowego.

Nadszedl czas na statystyczne dane podsumowujace rok firmowy. Sprawdzilam, ze nie napisalam takiego podsumowania w roku poprzednim, wiec w tym poscie bedzie podsumowanie za rok firmowy zakonczony w lutym 2013 i lutym 2014.

Trzeci rok firmowy, zakonczony w lutym 2013:
  • Pracowalam 8,5 miesieca (9 mies. kontrakt minus urlop), z czego 6 za slabsza stawke niz w poprzednim roku.
  • Zarobilam tylko 71% tego co w poprzedniem roku firmowy, gdy mialam dlugi kontrakt w jednej firmie, za wyzsza stawke.
  • Business Travel tylko 5tys mil. Dojazdy do pracy transportem publicznym.
  • Koszty stale na tym samym poziomie co rok wczesniej, przy nizszych dochodach, spowodowaly, ze osiagnelam tylko 70% netto zarobionych pieniedzy przez firme.
Czwarty rok firmowy, zakonczony w lutym 2014.
  • 12 miesiecy pracy non stop, z czego 10 za bardzo dobra stawke dzienna. Nie licze urlopow, bo na nadgodzinach zarobilam wiecej, niz stracilam na urlopie.
  • 5 miesiacy pracy meza za dobra stawke, aczkolwiek nie wyplacalismy mu pensji dyrektora, bo wczesniej pracowal na etat i zaplacil juz wystarczajaco skladek na NI, zeby zaliczyc mu rok skladkowy. W przyszlym roku jego pensja bedzie stanowila koszt dla firmy i obnizy to podatek korporacyjny.
  • Rekordowy obrot ze wzgledu na dwa powyzsze czynniki
  • Business Travel - ok 15tys mil. Maz dojazdy do pracy transportem publicznym. 
  • Koszty stale stanowily niski procent przy wyzszych dochodach, aczkolwiek ksiegowosc podrozala ze wzgledu na dodanie drugiego dyrektora.
  • 75% netto zarobionych pieniedzy przez firme podzielone na dwoch dyrektorow.
Z tego wynika, ze w przyszlosci musze zakladac okolo 75% netto ze stawek dziennych brutto.

Polepszyla mi sie ciaglosc pracy, od czerwca 2012 pracowalam prawie non stop, oprocz jednego nieplatnego tygodnia.

Business miles w 2013r pokryly w calosci koszty paliwa i polowe kwoty ubezpieczenia (prywatne i biznesowe mile - 12tys)

Business Miles w 2014r pokryly w calosci koszty paliwa (prywatne i biznesowe mile - 19tys) i 10 rat leasingowych na samochod.

Rokowania na rok 2015:
  • Mam podpisany kontrakt na 6 miesiecy z rekordowa stawka dzienna, prawdopodobnie bede musiala odsiedziec na tym kontrakcie tak dlugo, jak mnie nie wyrzuca - nie bedzie ciec. Byc moze uda sie przeciagnac na cale 12 miesiecy, do tego nadgodziny.
  • Maz nie wiadomo kiedy zacznie prace, wiec trudno przewidziec ile miesiecy bedzie pracowal

9 komentarzy:

  1. widzę, że wszystko zmierza w kierunku progresywnym. Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam pytanie. Czy w UK koszty dojazdow do pracy autem jest mozliwy do ujecia jako Buisness Miles? Czy tylko spotkania zwiazane z biznesem ale poza stalym miejscem swiadczenia pracy? Pytam, bo zaczalem kontraktowac w Irl i tu niestety trasy dom-praca nie mozna wrzucic w koszty, dozwolone sa tylko dojazdy do klienta np. po pracy. Czy auto masz zwykle 'osobowe' czy tez tylko w wersji dwuosobowej, co by potwierdzic ze sluzy ono tylko do celow biznesowych? Jesli jest 'osobowe', to czy jest ono traktowane jako twoj prywatny 'benefit', w zwiazku z czym musisz wyliczyc sobie danine od wartosci samochodu i ja odprowadzic do urzedu skarbowego ( znow, w Irl tak jest ) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiekszosc osob odlicza sobie koszty dojazdu do pracy, na zasadzie, ze jest to dojazd do tymczasowego miejsca pracy (innego niz adres firmy).
      Na tej stronie (I wielu innych) jest przwodnik co mozna odliczyc w UK: http://www.sjdaccountancy.com/about/ourservices/sjd_contractors_expenses.html

      Business Miles to pokrycie kosztow uzywania prywatnego samochodu na potrzeby firmy. W zwiazku z tym nie ma zadnych ograniczen jaki masz samochod.

      To co piszesz dotyczyloby samochodu, ktory kupujesz na firme. Kolega mi powiedzial, ze jest mozliwosc unikniecia BIK (Benefit in kind) na samochod sluzbowy, jesli mozna udowodnic, ze sluzy on tylko sluzbowo i posiada sie inny prywatny samochod.

      Usuń
  3. Witaj,
    Mam pytanie, które nie pasuje do tego posta, ale mimo wszystko zadam je:)

    Napisz proszę jakich pytań można spodziewać się na rozmowie o pracę?
    Chodzi mi bardziej o pytania techniczne.

    Zaczynam szukać pracy na kontrakcie (nadal jestem na etacie w Polsce), rozesłałam parę CV, zarejestrowałam się do agencji pracy, ale jak na razie odzewu nie ma. Myślę, że z moim małym doświadczeniem będzie ciężko znaleźć prace.

    Mam też pytanie czy zdarzają się prace, które można wykonywać w domu ? Najchętniej podjęłabym się takiego kontraktu, który mogłabym realizować w domu, a być na miejscu 1-2 dni w tygodniu. Zależy mi aby nie rezygnować z etatu przy pierwszym kontrakcie – ale myślę, że to niemożliwe.
    Niebawem wybieram się do Londynu na tydzień. Napisz proszę czy mogę sama poroznosić CV po różnych firmach? Czy w UK załatwia się wszystko przez agencje.

    Jestem również ciekawa jakie były Twoje początki w branży? Jak zdobywałaś swoje pierwsze zlecenia?
    Ja jestem na początku. Moje doświadczenie jest bardzo małe (2,5 roku na etacie – w małej firmie, gdzie zajmuje się prawie wszystkim, tylko nie tym co mnie interesuje, i wykonywałam dwa zlecenia wraz ze znajomym w Polsce jako programista LabVIEW).

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Agata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agata: imho nie ma szans aby znaleźć pracę na kontrakcie na Twoich warunkach.

      CV w IT się nie roznosi, wysyłasz je na portale i tam aplikujesz do poszczególnych ofert. 90% z nich są o oferty dodane przez agencje więc agencje zaczną dzwonić do Ciebie.
      według mnie aplikując z Polski masz szansę jedynie na pracę etatowca w UK. Osoba na kontrakcie ma być dyspozycyjna.

      Usuń
    2. Da sie znalezc prace na kontrakt z Polski, ale trzeba byc dyspozycyjnym i moc wyjechac na juz, patrz post z 2012r - http://contractorsdiary.blogspot.co.uk/2012/07/da-sie-znalezc-prace-z-polski-przyklad.html

      Reszta odpowiedzi jak kolegi Anonimowego. Nikt nie wpusci Cie do firm, zebys roznosila swoje CV. W ten sposob, to mozna szukac pracy w pubie czy restauracji.

      Usuń
    3. Dziękuję Wam za odpowiedź,
      Nigdy nie szukałam pracy za granicą dlatego nie wiedziałam, u nas (w Polsce )jest troszkę inaczej. Czyli jednak dobrze robię, wysyłając swoje CV do agencji. Teraz należy być cierpliwym, i śledzić najnowsze ogłoszenia.

      Pozdrawiam,
      Agata

      Usuń
  4. Ważne że się rozwijacie i idziecie cały czas do przodu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prowadzenie własnej działalności to nie jest taka prosta sprawa, dlatego podziwiam wszystkich, którzy się podejmują tego wyzwania. Ciężka praca ma jednak swoje plusy- można korzystać z ulg przysługujących przedsiębiorcom (np. leasing), które nie są dostępne dla wszystkich śmiertelników.

    OdpowiedzUsuń