poniedziałek, 3 marca 2014

Kontraktorze, nie znasz dnia ani godziny.

W piatek napisalam post o wadach i zaletach etatu i kontraktu. Jedna z wad kontraktu jest to, ze moze sie on skonczyc niespodziewanie.

Niedlugo po opublikowaniu tego postu, maz wyslal mi maila, ze wszyscy kontraktorzy w jego firmie maja spotkanie. Zazartowalam, ze moze beda mieli wakacje od kwietnia i dokladnie tak sie stalo. Wycinaja w pien wszystkich kontraktorow, okolo 12-13 osob. Skonczyly sie pieniadze i wszyscy koncza prace 28 marca.

W sumie dali wszystkim miesiac na szukanie nowej pracy, wiec calkiem przyzwoicie. Etatowcy panikuja, bo musza nagle przejac prace od tuzina pracownikow.  Kolezanka miala kiedys podobna sytuacje, ale u niej ludzie dostali tylko tydzien wypowiedzenia.

Moj maz i tak planowal szukanie nowej pracy, wiec dobrze sie zlozylo. Akurat jego kontrakt skonczy sie tego samego dnia co moja praca w Niemczech i bedziemy mogli skoczyc na krotki urlop razem.

Moze moje poczucie humoru jest specyficzne, ale ubawil mnie ten zbieg okolicznosci.

6 komentarzy:

  1. Tak to już jest

    Żadnej firmy nie można być pewnym i jeszcze teraz ta wojna na Ukrainie.
    Awaria na GPW

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wydaje mi sie, zeby sytuacja na Ukrainie albo na GPW miala wplyw na prace kontraktorow IT w UK.

    OdpowiedzUsuń
  3. Paradoksalnie to wlasnie obrazuje bezpieczenstwo jakie czuje kontraktor. Juz tlumacze... Jako kontraktor jestesmy z rynkiem tip top. Zmiana pracy jest mniej klopotliwa niz zmiana przyslowiowych gaci. Rozmowy kwalifikacyjne? check. Testy techniczne? check. Slowem jestem na biezaco.

    zupelnie inaczej wyglada sytuacja gdy po 5 latach na etacie ktos dostaje wymowienie. Przeciez to niemal koniec swiata jest... CV zapyziale, trzeba zrobic update. Umiejetnosci meandrowania na rozmowach rekrutacyjnych mocno zerdzewiale. Testy? Algorytmy? Wiedza akademicka? wszystko w formie szczatkowej.

    Oczywiscie to nie kazdy tak ma. Ale statystycznie? Ja czuje sie 'bezpiecznie' bo sie spodziewam. A na etacie to cala jego zaleta jest ze czlowiek sie nie stresuje/ nie spodziewa. Ale jak juz pacnie to bum.... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie z Toba. Kontraktor powinien byc elastyczny i interview nie powinno stanowic problemu. Do tego zwykle doksztalca sie, by byc na biezaco z technologiami. Znajomi pytali sie czy to nie jest uciazliwe szukac pracy tak czesto, ja nie widze z tym problemu.

      Usuń
  4. Richmond, proszę wyjaśnić Bisness Miles. Moja żona zaczyna przygodę z księgowością w UK i mówi, że jej biuro wrzuca w koszty tylko rachunki za paliwo dla firm LTD. Po co te wyliczenia ile mil jest przejechanych?

    OdpowiedzUsuń
  5. Richmond, proszę wyjaśnić Bisness Miles. Moja żona zaczyna przygodę z księgowością w UK i mówi, że jej biuro wrzuca w koszty tylko rachunki za paliwo dla firm LTD. Po co te wyliczenia ile mil jest przejechanych?

    OdpowiedzUsuń