czwartek, 20 lutego 2014

Polmetek kontraktu nr 7 w Bawarii.

Za pare dni minie 3 miesiace od czasu, gdy zaczelam swoja niemiecka przygode. Niestety w tym czasie nie wydarzylo sie zbyt wiele w pracy.

Ruszyla w koncu rekrutacja dwoch osob w Sydney. Moj kierownik polecial z tej okazji na drugi koniec swiata, na rozmowy z kandydatami. Troche nie miesci mi sie w glowie, ze w XXI wieku ktos leci do Australii robic interview, gdy mozna je zrobic przez wideokonferencje i jest to praktykowane przez wiele firm. Jeden z moich poprzednich londynskich pracodawcow rekrutowal ludzi do pracy w Szkocji robiac video-interview z ludzmi z Polski i Indii.

Dostalam platnosci za moje pierwsze dwie faktury, ta ze stycznia bedzie zaplacona pod koniec lutego. Musialam otworzyc nowe konto firmowe, zeby otrzymywac przelew z zagranicy, bo dotychczasowe konto mam w banku, ktory nie jest clearing bank i przelewy zagraniczne ida przez inny bank. Z tego powodu instrukcja zrobienia przelewu jest tak skomplikowana, ze wolalam otworzyc dodatkowe konto, na czas trwania tego kontraktu.

Otwieranie konta biznesowego w Lloyds Bank bylo prawdziwa droga przez meka, a wybralam ich tylko dlatego, ze mozna bylo wyslac wniosek online, nie trzeba bylo chodzic na zadne spotkania. Przyslali mi dokumenty do wypelnienia, odeslalam je, ale polowa dokumentow z koperty zaginela im. To samo stalo sie z kopia wyciagow z mojego obecnego konta, ktore chcieli zobaczyc. Od czasu zlozenia wniosku, do otwarcia konta minelo jakies 2 miesiace. Kosztowalo mnie to wiele nerwow i pieniedzy na rozmowy miedzynarodowe. W koncu jakims cudem dostali te kopie dokumentow wyslane faksem i sprawy sie ruszyly. Potem jednak czekalam na karte do autoryzacji i dostep do bankowosci internetowej. Nie polecam. Jak tylko dostane wszystkie przelewy z Niemiec, to zamykam to konto.

Moge polecic Cater Allen Private Bank, gdzie mam glowne konto biznesowe. Nie place nic za utrzymanie i nigdy nie musialam czekac, by porozmawiac z obsluga klienta. Na dodatek maja bardzo niskie prowizje za przewalutowanie, co jest przydatne, gdy place zagranica karta debetowa na firme.

W dalszym ciagu mieszkam w mieszkaniu wakacyjnym, ktore wynajmuje dlugoterminowo. Landlord jest bardzo mily i nawet zostawil mi kwiatki na powitanie po wakacjach.

Byc moze, z powodu nudy, zakoncze ten kontrakt wczesniej, ale to zalezy od osob trzecich. O tym w nastepnym poscie. Rowniez niedlugo bede mogla zrobic podsumowanie roku finansowego firmy. Ciekawa jestem jakie wyjdzie nam netto/brutto.

W miedzyczasie maz mial przedluzony swoj kontrakt o kolejne 3 miesiace. Przeklina troche te prace, bo ma mnostwo roboty  i mowi, ze bedzie szukal czegos nowego niedlugo.

Pare albumow z okolicznego zwiedzania Lotnisko Monachium, Burghausen - najdluzszy zamek, Junfrauregion - Schilthorn, Innsbruck. W ten weekend znowu Austria :-)

3 komentarze:

  1. U mnie Lloyds ma rowniez No No No

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe. wiele osob narzeka na LLoyds. Ja jak zakladalem firme to 2 osoby zupelnie niezaleznie sie zarzekaly oby nie LLoyds :). Wiec mam HSBC. Interfejs przedpotopowy ale przelewy z zagranicy i zagranice bez problemu (acz drogo ...).

    Czekam z niecierpliwoscia na podsumowanie roku. Przy okazji jak w UK sie rozlicza auto? Najlepiej chyba wychodzi kilometrowka?

    OdpowiedzUsuń