niedziela, 23 grudnia 2012

Podsumowanie 2012 roku na polu zawodowym.

2012 byl trzecim rokiem kariery jako kontraktor oraz prowadzenia spolki limited.

Podsumowanie:
  1. Lacznie pracowalam 8 miesiacy i 1 tydzien w tym roku: 4 rozne kontrakty. Miedzy kontraktami byla jedna celowa przerwa na podroze i zalatwienie spraw osobistych, ktora przeciagnela sie do 3 miesiecy razem z poszukiwaniem pracy. Druga przerwa 3 tygodnie byla niespodziewana, po zerwaniu kontraktu nr 4. W czasie 3 tygodni wolnego zalatwilam sprawy osobiste, na ktore i tak musialabym wziac wolne. 2 tygodnie byly oplacone przez pracodawce w ramach wypowiedzenia.
  2. Nie wiem czy zarobilam wiecej czy mniej niz w poprzednim roku. 2 kontrakty o takiej samej stawce, jeden o wyzszej, jeden o nizszej.
  3. Sporo sie nauczylam, w koncu zaliczylam 4 rozne srodowiska informatyczne. Nawet w ciagu 3 tygodni na kontrakcie nr 4 nauczylam sie czegos, co przydalo sie na kontrakcie nr 5. 
  4. Szukanie pracy bylo chaotyczne i dwa razy wzielam to co wpadlo, a nie to co by mi najbardziej odpowiadalo. Co prawda obie prace byly/sa w porzadku, ale w przyszlym roku wolalabym jednak wybierac kontrakty bardziej swiadomie.
  5. Zycie zawodowe moze i bylo bezstresowe, ale pozostale tak srednio. Zaluje, ze jednak nie zostalam na kontrakcie numer 3, bo mialam tam spokojne zycie, mimo dalekich dojazdow. Ale nikt nie jest wrozka i trudno zgadnac czy zmiana kontraktu bedzie na lepsze czy na gorsze.
W przyszlym roku oczekuje wyzszych stawek, mam swoje konkretne widelki. Zdobylam troche nowych kwalifikacji, ktore bede rozwijac, planuje zdac jeszcze kilka egzaminow i chce znalezc prace przy wdrazaniu nowych systemow. Tym razem nie planuje robic przerwy po zakonczeniu kontraktu numer 5/obecnego.

Planuje wrocic do dojazdow samochodem do pracy, wiec preferowalabym kontrakty na zachod lub pld-zachod od Londynu, najlepiej wzdluz M3 (Bagshot, Bracknell, Camberley, Hook, Fleet, etc). Szkoda, zeby mi diesel przyrastal do miejsca parkingowego.

Zadanie na 2012r - przejscie meza z etatu na rynek kontraktow nie zostalo zrealizowane.Wyniklo to ze zmian w jego firmie, polaczenia z inna. Istnieje mozliwosc otrzymania wysokiej odprawy, wiec warto poczekac na rozwoj wydarzen.

7 komentarzy:

  1. fajnie, ze Ci sie udaje.

    natomiast moje podsumowanie

    od pol roku wyslane z PL 80 CV za granice. glownie do UK ale i NO, DE, BE.

    ok 10 rozmow przez tel i Skype'a. zero konkretow.

    aha - dodam branza inzynierska i 2.5 roku doswiadczenia. z tym, ze wiadomo, jakie doswiadczenie mozna miec po korposyfie w PL - "kopiowanie excelow, przeklejanie rys. technicznych, etc. . zero inwencji tworczej, blokowanie rozwoju, ciagle delegacje.

    mam za duzo lat doswiadczenie, zeby zaczac za granica jako GRADUATE a za malo, by byc traktowany jak PROFESSIONAL.

    ratuje mnie jedynie Entry LEVEL.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam,

    Chciał bym Cię prosić o "rzucenie okiem na moje CV" jednak Twój adres mailowy na domenie tklcxitrix.com nie działa - cała domena wygasła. Czy jest jakiś inny kontakt z Tobą?

    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moj adres email ma sie dobrze i zadna domena nie wygasla. To Ty wyslales pustego maila na moj email? Doszedl.

      Usuń
  3. Hej,

    Ostatnio natrafilem na Twojego bloga, jest super! Pracuje i mieszkam w UK (Surrey) od jakiegos czasu.. zastanawiam sie od jakiegos czasu nad przejsciem na kontrakt.. Jako, ze masz dosc duzo doswiadczenia z kontraktami oraz rynkiem pracy IT w UK, czy mialabys chwile, zeby odpowiedziec na kilka moich pytan ? :)

    Oto kilka:
    1. Czy kalkulator na stronie sjdaccountancy wylicza poprawna kwote netto ? Porownywalem rezultat z innymi stronami (np. www.ir35calc.co.uk) i otrzymywalem rozne wyniki..

    2. Czy pracujac na stale w firmie i majac 1 miesiac wypowiedzienia jest `jakas` szansa na dorwanie kontraktu IT ? Prawie wszystkie oferty sa ASAP :) widzialem oczywiscie takie, w ktorych ewentualnie moga poczekac na kandydata 2-4 tygodnie..

    Wiecej pytan moze na priv, jezeli mialabys czas. Moj email picu [at] hqs [dot] pl

    Z gory dzieki!
    P.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wlaczylam moderacje komentarzy, bo zaczal mnie zalewac polski spam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,
    próbowałem wysłać maila i otrzymałem odpowiedź:
    Delivery to the following recipient failed permanently:

    richmond@tklcxitrix.com

    Technical details of permanent failure:
    DNS Error: Domain name not found

    domena też w wyszukiwarce nazwa.pl figuruje jako wolna.
    Jak się z Panią skontaktować? Chciałbym się poradzić w kwestii umów o dzieło w formie pracy zdalnej dla firm w UK.

    Pozdrawiam

    Adam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyslales maila pod zly adres, skopiuj ze strony, bedzie dobry :-)

      Usuń