piątek, 17 sierpnia 2012

Testowanie rynku pracy zakonczone nowym kontraktem.

7 wrzesnia konczy sie moj kontrakt nr3, ktory mial byc przedluzony. Jako osoba ciekawa, postanowilam sprawdzic co tam w trawie piszczy, czyli jakie sa ogloszenia o prace. Juz od jakiegos czasu mialam ustawione alerty mailowe z ofertami z kilku miast, ktore mnie interesowaly.

W poniedzialek wieczorem znalazlam ogloszenie pasujace do moich umiejetnosci w miescie A. Miasto A jest stosunkowo niedaleko, wiec wyslalam swoje CV. We wtorek zadzwonil do mnie agent omowic prace, okazalo sie, ze nie jest w miescie A, tylko w miescie B (autentyczne poczatki nazw miast), ale poniewaz chcieli ukryc informacje o pracodawcy, to podali sasiednie miasto. Nie chcial mi tez powiedziec co to za firma, ani jaki sektor, poza tym, ze to globalna korporacja i powinnam byc zadowolona.

Po rozmowie z agentem sprawdzilam Google Maps i na podstawie informacji, ktore mi podal wytypowalam 2 firmy. W czwartek okazalo sie, ze dobrze zgadlam, firma jest z sektora transportowego, jesli mozna to tak okreslic i pasuje do moich zainteresowan. Wczoraj po poludniu dostalam dane interview, dzisiaj czyli w piatek mialam interview telefonicznie i wlasciwie juz na koniec rozmowy szef IT powiedzial, ze jest zadowolony z moich umiejetnosci i chetnie mnie zatrudni. Mam juz podpisany nowy kontrakt z agencja. Co dziwne nie sprawdzali mnie w ogole, nie chcieli referencji, nie chcieli kopi paszportu ani nic innego. Moze przypomna sobie pozniej.

Przyszly pracodawca poczeka na mnie do 10 wrzesnia, ale chetnie zobaczy mnie wczesniej. Napisalam maila do szefa i czekam co on na to. Na pewno musi znalezc kogos na moje miejsce, a teraz akurat jest sezon urlopowy, wiec moze miec z tym problem. Pozyjemy zobaczymy.

Konkrety finansowe: spadlam w dol do stawki z kontraktu nr2, dojazdy beda skrocone o polowe i jak pisalam w poprzednim poscie, spadne tez finansowo ze wzgledu na mniej odliczanych business miles. Jest to moj swiadomy wybor, bo wszystko mialam wczesniej przeliczone.

Dlaczego zdecydowalam sie na mniej pieniedzy: wieksza firma niz obecna (dziesiatki tysiecy userow), miedzynarodowa korporacja, oddzial w UK obsluguje cala Europe, znana firma (sama korzystalam kiedys z ich uslug) no i mam nadzieje, ze praca bedzie ciekawa. Lokalizacja firmy w rejonie miejskim tez nie zaszkodzi, mozna wyskoczyc do sklepow i bankow w czasie lunchu, czego nie moge zrobic teraz, bo jestem praktycznie poza miastem.

To byla krotka pilka i szybkie testowanie rynku :-)

Anegdotka: wczoraj znalazlam ciekawe ogloszenie w interesujacej mnie lokalizacji, z dobra stawka. Byla mowa o prestizowym kliencie niedaleko miasta W. No to mysle sobie: wow, to musi byc pewna firma samochodowa, bo prestizowa i niedaleko miasta W. Rozmarzylam sie, mowie koledze, a ten smieje sie, ze to pewnie jakas firma produkujaca gacie (cytuje). Dzisiaj dzwonil do mnie rekruter w sprawie tej pracy no i kolega mial troche racji, firma zaczyna sie na G, chociaz nie producent gaci ;-) i jest w centrum miasta. Nie wiem skad rekruter wzial sobie "niedaleko miasta", moze mial na mysli stacje kolejowa. Marzenie o pracy dla firmy motoryzacyjnej rozplynelo sie we mgle ;-) Zadowole sie praca dla firmy posrednio zwiazanej z samochodami :-)

4 komentarze:

  1. Gratki za kontrakt, rzeczywiście sezon słaby. Ogłoszenia niby są, ale jak się zadzwoni do agencji to mówią, że jeszcze nawet nie podpisali zgody na rekrutację... Ech, ci providerzy.To nawet gorzej niż kiedyś w Polsce, bo tutaj to przynajmniej oddzwaniają i odmailowują.
    Powodzenia (i podwyżki stawki).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy ja wiem z tymi stawkami? Wzielam te konkretna, troche nizsza niz obecna, ale zawsze moglam poleciec na czysta kase i wziac ten kontrakt w miescie W. Ale rozne czynniki decyduja o tym, co sie wybiera.

      Zadzwonila do mnie dzisiaj moja agentka i mowi, ze ma przedluzenie kontraktu dla mnie. Zmartwila sie jak powiedzialam jej, ze nie przedluzam.

      Usuń
  2. Jak ogolnie wyglada sprawa z referencjami z Twojego doswiadczenia? Czy podczas procesu aplikacji o nowy kontrakt w 90% przypadkach ich wymagaja? Czy przy zakonczeniu pracy prosisz pracodawce o ich wypisanie czy po prostu w swoim CV np. w sekcji 'referencje' wpisujesz kontakt managera/dyrektora z ostatniego kontraktu? Firma motoryzacyjna to Twoje marzenie bo sie tym interesujesz czy marzenie ze wzgledu na zdobycie dobrego doswiadczenia w swojej dziedzinie? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dane kontaktowe do osoby, ktora bedzie Twoim referentem podajesz agentowi dopiero po tym jak dostaniesz oferte pracy. Wczesniej nie podaje sie, bo agenci czesto szukaja nazwisk osob, ktore decyduja o przyjeciach kontraktorow i potem dzwonia do nich probujac nawiazac wspolprace. Z tego samego powodu nie wpisujesz w CV.

      Motoryzacja - zainteresowanie. A firma, o ktorej myslalam w tym artykule to McLaren.


      Usuń