piątek, 15 lipca 2011

Rozliczenie podatku - self assessment, 2011r.

Zeszloroczne rozliczenie zajelo mi okolo pol godziny (czesc zwiazana z Income Tax).

W tym roku rozliczenie Income Tax zajelo mi doslownie 5 minut. Tylko jedno P60 z pensji dyrektora, wpisanie lacznie wyplaconych dywidend i do tego jeszcze dopisanie ile otrzymalam odsetek z kont bankowych. Mialam wyciag z kazdego konta z podsumowaniem tych odsetek, wiec nie bylo z tym problemu.

Rozliczenie z podatku CGT, ktore jest czescia self-assessment, to juz inna historia i opisalam to oddzielnie na blogu Inwestowanie w UK.

Wiekszosc firm ksiegowych oferuje rozliczenia w cenie swoich standardowych uslug, wiec mozna zalozyc, ze dyrektorzy beda musieli dostarczyc jedynie dane na temat przychodow spoza firmy.

Termin zaplaty podatku, jesli nalezy sie jakis oprocz tego juz odprowadzonego, to 31 styczen kolejnego roku czyli 2012.

Wyliczylam, ze od dochodow dyrektora z firmy (pensja + dywidendy), zaplacilam 0.08% podatku. Ale, od obrotow firmy zaplacilam jeszcze podatek korporacyjny, co lacznie daje ok. 77% netto do brutto. W zeszlym roku mialam bardzo niskie koszty, ze wzgledu na bliskosc miejsca wykonywania zlecenia. W tym roku powinnam zaoszczedzic wiecej na podatku korporacyjnym.

Biurokracja zwiazana z limited company i rozliczeniem dyrektora jest naprawde minimalna, zwlaszcza jesli wszystko prowadzi za nas biuro ksiegowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz