wtorek, 19 kwietnia 2011

Payroll Plan na rok 2011/2012.

Dostalam w piatek nowy Payroll Plan czyli rozpiske na caly rok ile mam sobie placic miesiecznie netto i ile placic podatku i NI kwartalnie do HMRC. Payroll Plan jest podobny do tego z zeszlego roku czyli pensja dyrektora jest wyznaczona nieznacznie powyzej kwoty wolnej od podatku dochodowego. Dzieki temu w ciagu roku od tej pensji zaplace 6.5% podatku i NI lacznie. To lepiej niz w zeszlym roku, bo z tego co pamietam podatek i NI wynosil ok 8% rocznej pensji dyrektora.

Pensja dyrektora jest kosztem dla spolki, wiec obniza wysokosc podatku korporacyjnego. Moglabym nie placic jej w ogole, ale zalezy mi na ciaglosci skladek NI i oficjalnym zatrudnieniu.

Innym duzym kosztem dla obecnego kontraktu sa dojazdy. Szacuje, ze bede przejezdzac okolo 4000 km miesiecznie, co daje ok. 2500 mil. Mile bede zaliczac jako Business Travel i wyplacac sobie w ramach expenses po £0.45 za kazda przejechana mile. W ten sposob rosna koszty spolki, a ja dostaje nieopodatkowane pieniadze. Powyzej 10tys mil w roku podatkowym, Business Miles spadaja do £0.25 za mile.

Sumiennie zbieram kwitki za benzyne i zapisuje w arkuszu codzienny przebieg sluzbowy, zeby miec podkladke w razie gdyby HMRC chcialo mnie kontrolowac.

2 komentarze:

  1. A mi księgowy powiedział, że nie trzeba zbierać rachunków za benzynę... To było by potrzebne jakbyś sobie odliczała koszt paliwa a nie "mileage".

    OdpowiedzUsuń
  2. Moze i nie trzeba zbierac kwitkow za paliwo, ale w razie czego latwiej bedzie mi udowodnic, ze faktycznie zrobilam taki przebieg i zatankowalam okresona ilosc paliwa. Nie pytalam sie nikogo o to i nie sprawdzalam czy jest taki obowiazek.

    I tak zbieralam kwitki za paliwo i prowadze arkusz, gdzie zapisuje kazde tankowanie, wiec nie ma to dla mnie znaczenia. A tankowania zapisuje, bo notuje wszystkie wydatki na samochody i z czasem wyliczam calkowity koszt uzytkowania auta, tak hobbystycznie od kilkunastu lat.

    OdpowiedzUsuń