wtorek, 8 lutego 2011

Rynek pracy kontraktow IT - luty 2011.

Pisalam juz pare razy, ze biore sie za szukanie pracy, ale tak na powaznie zabralam sie za to dopiero wczoraj. Wrazenia jak najbardziej pozytywne.

Najpierw przejrzalam ogloszenia z konca zeszlego tygodnia i wyslalam odpowiedzi na te bardziej interesujace, a nastepnie zaczelam sledzic nowe ogloszenia. Codziennie jest minimum 5 ofert pasujacych do mojego profilu CV i za odpowiednia stawke. W stosunku do sytuacji ze stycznia 2010, to jest bardzo dobrze. Wtedy byly dni, ze nie bylo zadnych ogloszen, a pierwsze interview udalo mi sie zaklepac dopiero po 3 tygodniach poszukiwan.

Wysylam odpowiedzi tylko na oferty, ktore interesuja mnie w 100% i wiem, ze w razie pozytywnej odpowiedzi podejme prace. Szkoda mi czasu ( i szkoda czasu innych) na wysylanie odpowiedzi na cos, co moze mi pasuje, a moze nie, a za daleko itp.

W odpowiedzi na te pare CV, ktore wyslalam, rozmawialam z dwoma rekruterami (wczoraj i dzisiaj). W obu przypadkach moje CV mialo byc przeslane do firmy i mam czekac na odzew drugiej strony.

W miedzyczasie podkuwam do interview, bo czesto lubia zapytac sie o jakies podchwytliwe rzeczy, ktorych nie uzywa sie na codzien. W koncu nie codziennie projektuje sie nowe systemy, chyba ze jest sie architektem.

Jesli ktos zastanawia sie jakie moga byc pytania techniczne na interview, z zakresu Wintel/MS, to polecam strone Daniela Petri i serie artykulow na ten temat: "Daniel Petri’s MCSE & System Administrator Job Interview Questions"

2 komentarze:

  1. Tak z ciekawości, masz ten certyfikat MCSE?

    Ja tam nie wierzę co mówią rekruterzy. Może wyślą, może nie. Dopiero jeśli zadzwonią po raz 2-gi i zaczną rozmawiać o rozmowie kwalifikacyjnej po wstępnej akceptacji przez klienta to dopiero taką ofertę traktuję z uwagą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam MCSE. Pisalam o tym wczesniej pare razy w tematach o certyfikatach.

    Jasne, ze dopoki nie zostane zaproszona na interview, to nie o czym mowic. Ale najpierw sprawdzam czy bedzie mi pasowac dojazd, profil firmy itp. Mimo wszystko jest postep, bo dzwonia, czego nie robili rok temu.

    OdpowiedzUsuń