środa, 6 października 2010

Limited company, a dane osobowe dyrektora.

Rejestrujac spolke limited musimy podac oficjalny adres, pod ktorym bedzie zarejestrowana. Jesli podamy nasz adres domowy, to kazdy bedzie mogl go sprawdzic na stronie Companies House lub kazdej innej pobierajacej dane stamtad. By tego uniknac, najlepiej kupic usluge w firmie oferujacej "registered address" lub "registered office" dla naszej spolki. Korzystajac z "virtual office" mozemy rowniez zyskac prestizowy adres w centrum Londynu czy dowolnej innej lokalizacji, jesli komus na tym zalezy.

Niestety nawet jesli nie zarejestrujemy spolki pod naszym adresem domowym, to ciagle moze on wyplynac do wiadomosci publicznej, poniewaz trzeba podac adres dyrektora. Od pazdziernika 2009 zmienily sie przepisy i adresy domowe nowych dyrektorow sa ukryte, ale ciagle jest widoczny tzw. "service address". W linku informacja na stronie Companies House na temat service address. Wynika z niej, ze moze to byc adres rejestracji spolki lub dowolny inny adres, gdzie bedzie dostarczana korespondencja.

Jesli chcemy uniknac podawania prywatnego adresu, najlepszym wyjsciem bedzie skorzystanie z uslugi wirtualnego biura. Uslugi takie zaczynaja sie od £60 funtow miesiecznie. Sa roznego rodzaju pakiety, poczte mozna odbierac osobiscie lub zamowic przekierowanie na dowolny adres. Mozna to polaczyc z "wynajmem" adresu rejestracji firmy, a czasami nawet z usluga ksiegowa.

Informacja, ktorej nie da sie ukryc, to data urodzenia dyrektora. Bedzie ona widoczna na "directors's report", ktory jest dostepny nawet od £1.

Eliminacja czesci naszych danych z publicznej domeny zaoszczedzi nam ewentualnych nieprzyjemnosci zwiazanych z kradzieza tozsamosci, fraudem oraz wyeliminuje zbedna korespondencje z reklamami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz