poniedziałek, 22 marca 2010

Pierwsza wyplata.

Wreszcie doczekalam sie na pierwsza wyplate. Sprawdzilam rano konto biznesowe i faktycznie pojawily sie na nim jakies pieniadze. Kwota mnie zaskoczyla. Spodziewalam sie platnosci za pierwszy tydzien pracy, a potem co tydzien za kolejny. Tymczasem na koncie pojawila sie kwota sugerujaca wyplate za 4 tygodnie pracy. Na poczatku podzielilam otrzymana kwote przez moja stawke dzienna i wyszlo mi, ze zaplacili mi za 23.5 dnia, co nie pasowalo mi do niczego. Jednak pozniej, gdy zaczelam wypelniac moj arkusz z budzetem firmy zorientowalam sie, ze to zaplata za 20 dni pracy plus vat.

Zgodnie z dokumentami, ktore otrzymalam wczesniej od agencji wynikalo, ze beda placic inaczej, stad moje zdzwienie. Wedlug umowy - kontraktu maja mi placic co tydzien, nie co miesiac jak w zapisach standardowej umowy z ta agencja. Nie wiem teraz czy mam sie spodziewac w nastepny poniedzialek wyplaty za kolejny tydzien czy dopiero za miesiac za kolejne 4 tygodnie pracy?

Spedzilam okolo pol godziny wypelniajac arkusz z budzetem firmy. Musialam wpisac wszystkie wplywy, zwrot wydatkow, wyplate pensji za luty i marzec. Ustawilam przelewy z konta biznesowego na prywatne na kazda rzecz oddzielnie, dla zachowania wiekszej jasnosci. Wyglada jednak na to, ze przelewy wyjda dopiero jutro, czyli moge sie ich spodziewac na koncie prywatnym najwczesniej w czwartek. Nie ma to jak brytyjska bankowosc ;-) Konto biznesowe w Cater Allen Bank wyglada naprawde prymitywnie. Nie da sie zdefiniowac odbiorcow przelewow, tylko za kazdym razem trzeba wpisywac wszystkie dane od nowa.

Wieczorem ustawie przelew z przyszla data dla HMRC z oplata za NI i podatek. Nie chce potem o tym zapomniec. Jak to zalatwie, to przez najblizszy miesiac beda miala spokoj ze sprawami spolki i rozliczeniami. Nastepna pensje bede sobie placic dopiero pod koniec kwietnia.

---------------------
23/03/2010: Sprawdzilam rano przelewy i ciagle nie wyszly. Przeczytalam dokumentacje, ktora dostalam przy otwarciu konta i okazuje sie, ze przelewy wychodza o 16.00. Szkoda, ze wczoraj tego nie przeczytalam, to bym je zostawila z wczorajsza data. Jak wyjda dzisiaj o 16.00 to pewnie je zobacze na koncie prywatnym w piatek. Czy jakis inny kraj europejski ma wolniejszy system bankowosci?

4 komentarze:

  1. A czy to była płatność po przepracowaniu całego miesiąca, czy już po pierwszym tygodniu?

    Jeśli przepracowałaś miesiąc i dopiero dostałaś zapłatę to sprawdź umowę. Z reguły kontrakty rozlicza się tygodniowo.

    A jeśli przepracowałaś dopiero tydzień a już dostałaś wypłątę za miesiąc to trzeba się cieszyć!

    I co to do diaska jest Cater Allen Bank? Nie możesz założyć w jakimś normalnym banku? Ja mam w Lloyds i system online mają niezły. Pierwszych 18 miesięcy gratis, ale to chyba norma.

    Fakt, przelewy z kont firmowych idą wolno, a poza tym kasa leży na koncie nieoprocentowanym i nie ma żadnych sensownych kont oszczednosciowych. A ładny by sie procencik uzbierał, biorąc pod uwagę że zostawiam pieniądze na zapłatę podatku na koniec roku finansowego.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pisalam wczesniej, wedlug umowy i informacji, ktore mi przeslali pierwsza platnosc miala byc z opoznieniem 4 tygodni, a potem platne tygodniowo, za kolejne tygodnie pracy. Wczoraj dzwonili do mnie z agencji pytac sie co slychac i jak zadalam pytanie o platnosc to nastapila chwila ciszy i pani stwierdzila, ze nie wie i musi sprawdzic co i jak.

    Przelew nawet nie szedl tak wolno, wyszedl we wtorek o 16.00 i dzisiaj juz byl na koncie. Da sie przezyc.

    Czytalam,ze zeby zalozyc konto biznesowe trzeba miec polecenie, bo nie chca otwierac kazdemu z ulicy, wiec wzielam konto oferowane przez ksiegowych. Ma byc za darmo, zawsze to jakis plus. Oprocentowanie depozytow niestety jest zenujace, a raczej jego brak ;) Ale to samo mozna powiedziec o zwyklych kontach bankowych w tej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam subkonto oszczędnościowe w Lloydsie na 0.05 procenta:)

    Włąśnie przeczytałem całego bloga, więc przyznaję, że niektóre pytania były zbędne.

    Jak ja szukałem, to każdy bank mi chciał otworzyć. Nie słyszałem, że trzeba być poleconym. Co bankowi zależy? Jak nie potrzebujesz kredytu to tylko dla nich czysty zysk. Kupa kasy leży na ich kontach którą mogą obracać a Tobie dadzą 5p odsetek.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja szczerze mowiac nie ruszylam siedzenia z domu, jak zakladalam firme i nie sprawdzalam zadnych kont biznesowych.

    OdpowiedzUsuń